Emlékszik az egynapos csodára 2006-ból? A cikk a Zöfi oldaláról származik, a fotók saját termés. Később beültünk "Az utca legjobb kocsmájába" ami ugyancsak múlt.
Tollasoztál már az alagútban?
06/20/2006
„Gyalagút”
- Rendhagyó szülinapi demonstráció az Alagútban -
A ZöFi június 24.-én szombaton 19:00 és 22:00 között egy sajátos „helyfoglalással” ünnepli ötödik születésnapját. Az autóktól ezúttal elzárt Alagútban piknik, kispályás foci és zsonglőr-bemutató lesz. Semmiképpen sem akarunk zárt ajtók mögött, drága svédasztalok mellett ünnepelni;a mi helyünk kint van az utcán, az emberek között.
Ezzel az akcióval az autósforgalom túlburjánzására, a fenntartható módon közlekedők (pl. gyalogosok, biciklisták) háttérbeszorítására, a levegőminőség romlására, és nem utolsó sorban a közterek elsivárosodására szeretnénk felhívni a budapestiek figyelmét.
Valaha az Alagútban is „élt” a város, mára pedig egy egyszerű áteresztő-csővé vált, ahova kétlábúaknak immáron belépni sem „ajánlott”. Az Alagút a fejetetejére állított, élhetetlen város szimbóluma, ahol nem a forgalom idomul az emberhez, hanem az ember a forgalomhoz. Mi egy másik városról álmodunk! Hosszú belvárosi séták dudaszó nélkül, hangulatos közkertek, és teraszos közterek, bicikli-utak (nem csak mutatóban) stb. Nem vagyunk hajlandók belenyugodni abba, hogy a városi élet egyenlő az egészségkárosodással - márpedig a komoly aggodalomra okot adó budapesti légszennyeződés átlagosan 3 évet vesz el minden itt lakó életéből. Ez tarthatatlan!
Ami kell!
• Csillapított forgalmú zónák, összefüggő autómentes övezetek. Az Európai trend a belváros autómentessé tétele. Ezzel szemben Budapesten évente 30.000-rel nő a kocsik szám; az autóval megtett utazások fele 3 km-nél rövidebb, és minden ötödik autózás 1 km-nél rövidebb. Minden nyolcadik utazás még az 500 métert sem éri el, miközben 500 méter gyaloglás 8 percet vesz csak igénybe!
• Hány éve?! - Hány éve tervezik/ígérik egy nagyszabású P+R rendszer bevezetését?! – Nem lehet tovább várni!
- Hány éve tervezik/ígérik a budapesti tömegközlekedés és az elővárosi vasút-rendszer összehangolását?! - Nem lehet tovább várni!
- Hány éve tervezik/ígérik a budapesti kerékpárút-hálózat nagymértékű bővítését? Nem lehet tovább várni!
• Ha baj van, intézkedni kell!
A súlyosan szennyezett napokon - római és párizsi mintára – szmog riadót és radikális forgalomkorlátozást kellene elrendelni. Noha a magyar jogszabályok 2005. január 1. óta legfeljebb 35 olyan napot engednek meg évente, amikor a légszennyezés határérték felett lehet, 2005-ben Budapesten a határérték feletti napok száma 163! volt, 2006-ban pedig már február 17-én túl voltunk a 35. ilyen napon!
A várhatóan rendkívüli látványt nyújtó rendezvény szervezői azt szeretnék, ha az illetékes döntéshozók mindezen elgondolkodnának, a budapesti polgárok pedig legalább néhány órára visszakapnák egyik izgalmas közterületüket, és végre lazulhatnának, szórakozhatnának, vagy egyszerűen zavartalanul cseveghetnének egy kicsit - rohanás, autódudálás nélkül. Pezsgőbontás pontban 20:00 kor.
06/20/2006
„Gyalagút”
- Rendhagyó szülinapi demonstráció az Alagútban -
A ZöFi június 24.-én szombaton 19:00 és 22:00 között egy sajátos „helyfoglalással” ünnepli ötödik születésnapját. Az autóktól ezúttal elzárt Alagútban piknik, kispályás foci és zsonglőr-bemutató lesz. Semmiképpen sem akarunk zárt ajtók mögött, drága svédasztalok mellett ünnepelni;a mi helyünk kint van az utcán, az emberek között.
Ezzel az akcióval az autósforgalom túlburjánzására, a fenntartható módon közlekedők (pl. gyalogosok, biciklisták) háttérbeszorítására, a levegőminőség romlására, és nem utolsó sorban a közterek elsivárosodására szeretnénk felhívni a budapestiek figyelmét.
Valaha az Alagútban is „élt” a város, mára pedig egy egyszerű áteresztő-csővé vált, ahova kétlábúaknak immáron belépni sem „ajánlott”. Az Alagút a fejetetejére állított, élhetetlen város szimbóluma, ahol nem a forgalom idomul az emberhez, hanem az ember a forgalomhoz. Mi egy másik városról álmodunk! Hosszú belvárosi séták dudaszó nélkül, hangulatos közkertek, és teraszos közterek, bicikli-utak (nem csak mutatóban) stb. Nem vagyunk hajlandók belenyugodni abba, hogy a városi élet egyenlő az egészségkárosodással - márpedig a komoly aggodalomra okot adó budapesti légszennyeződés átlagosan 3 évet vesz el minden itt lakó életéből. Ez tarthatatlan!
Ami kell!
• Csillapított forgalmú zónák, összefüggő autómentes övezetek. Az Európai trend a belváros autómentessé tétele. Ezzel szemben Budapesten évente 30.000-rel nő a kocsik szám; az autóval megtett utazások fele 3 km-nél rövidebb, és minden ötödik autózás 1 km-nél rövidebb. Minden nyolcadik utazás még az 500 métert sem éri el, miközben 500 méter gyaloglás 8 percet vesz csak igénybe!
• Hány éve?! - Hány éve tervezik/ígérik egy nagyszabású P+R rendszer bevezetését?! – Nem lehet tovább várni!
- Hány éve tervezik/ígérik a budapesti tömegközlekedés és az elővárosi vasút-rendszer összehangolását?! - Nem lehet tovább várni!
- Hány éve tervezik/ígérik a budapesti kerékpárút-hálózat nagymértékű bővítését? Nem lehet tovább várni!
• Ha baj van, intézkedni kell!
A súlyosan szennyezett napokon - római és párizsi mintára – szmog riadót és radikális forgalomkorlátozást kellene elrendelni. Noha a magyar jogszabályok 2005. január 1. óta legfeljebb 35 olyan napot engednek meg évente, amikor a légszennyezés határérték felett lehet, 2005-ben Budapesten a határérték feletti napok száma 163! volt, 2006-ban pedig már február 17-én túl voltunk a 35. ilyen napon!
A várhatóan rendkívüli látványt nyújtó rendezvény szervezői azt szeretnék, ha az illetékes döntéshozók mindezen elgondolkodnának, a budapesti polgárok pedig legalább néhány órára visszakapnák egyik izgalmas közterületüket, és végre lazulhatnának, szórakozhatnának, vagy egyszerűen zavartalanul cseveghetnének egy kicsit - rohanás, autódudálás nélkül. Pezsgőbontás pontban 20:00 kor.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése